štvrtok 24. júla 2014

Babkin tvarohovo-marhuľový mrežovník





Ak máte kopu marhúľ a už ste aj zavarili, aj lekvár porobili a neviete čo so zvyškom... dám vám jeden návrh: babkin mrežovník. Je aj sladký aj kyselý a aj šťavnatučký. A tiež nie je moc zložitý na prípavu. Ja ho túto sezónu už asi robiť nebudem, keďže nám dáke šľachetné srdce pokradlo zo záhrady všetky marhule. Našťastie mám svokru, ktorá má už predzásobovala asi stovkou kompótov, takže vlastne... ho môžem robiť až do jara :) A možno sa dovtedy vypracujem na pekársky level mojej babky. 







cesto som dala na plech 36x26cm, može byť asi aj o trochu menší

Ingrediencie:
cesto:
400g hladkej múky 
100g práškového cukru
1/2 balenie kypriaceho prášku
2 lyžice mlieka
1 lyžica rumu
štipka škorice
200g tuku (ja dávam maslo)
1 rozšľahané vajce
 1/2 balenia vanilkového cukru

plnka: 
1/2 litra mlieka
2 lyžice cukru
1 vanilkový puding
250g tvarohu

marhule čerstvé - cukor/marhule zavárané

postup:
1. Je jednoduchý: ingrediencie zmiešame a uhnetieme cesto, ktoré dáme vychladiť do chladničky asi na pol hodinu.
2. Rúru dáme vyhriať na 170 C.
2. Cesto rozdelíme na dve časti a to 2/3 a 1/3. Tie dve tretinky rozvalkáme a cesto prenesieme na vymastený plech... ale pozor, mne sa nejak rozpadávalo, tak som tými plátami vystlala plech a "dotlačila" cesto do rovnomernej plochy až na plechu.
3. Z mlieka, cukru a pudingového prášku uvaríme puding a keď vychladne, zašlaháme do neho tvaroh. 
4.  Pudingovo-tvarohový krém natrieme na cesto a na to poukladáme naň marhule alebo kompót. Pozor ak dávate čerstvé marhule, musíte prisypať cukru, inak bude koláč kyselý.
5. Zvyšnú tretinu cesta vyvaľkáme a nakrájame na asi 1cm široké pásy, ktoré do mriežky na koláč poukladáme.
6. Vložíme koláč do vyhriatej rúry a pečieme pri 170 C asi 30minút.
7. Posypeme cukrom, ak je libo, nakrájame a spapkáme.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára