nedeľa 27. júla 2014

Perfektný slivkový koláč akka šťastný Albertov omyl


Tento koláč je fakt úžasný. Recept som našla v časopise Albert z pred dvoch rokov a v priebehu jeho pečenia som zistila, že množstvo sliviek, a to 1,5kg, je asi trochu nadhodnotené a zrejme mysleli 0,5kg. Na každý pád,  keď som ho prvý krát robila, nevedela som kam so slivkami a odtvtedy dávam zásadne 1,5kg ovocia (vyskúšala som aj jablká a hrušky).  Koláč je na prípravu veľmi jednoduchý a ak ho zvládne pôrodníčka po 48 hodinovej službe, zvládne ho každý :) (aj ty Kati, viem, že to čítaš :D)


pekáčik 20x30cm

Ingrediencie:


- 200ml kyslej smotany
- 85g kryštáľového cukru
- 1 sáčok vanilkového cukru
- 2 vajcia
- 5 lyžíc rozpusteného masla - asi 30g
- 180g polohrubej múky (ja som dala 100g polohrubej a 80g celozrnnej pšeničnej)
- 1/2 sáčku prášku do pečiva (s celozrnnou múkou som dala celý)
- 1 1/2kg sliviek 
- maslo na vymazanie, hrubá múka na vysypanie

drobenka:

- 80g polohrubej múky (dala som celozrnnú)
- 50g práškového cukru
- 50g masla
- 1/2 lyžičky škorice
- mandlové lupienky na posypanie

Postup:

1. V miske do hladke vymiešame kyslú smotanu, cukor, vajcia a rozpustené maslo. V druhej miske premiešame múku s práškom do pečiva, naspymeme ju do vlhkej časti cesta a dobre premiešame.  
2. pekáčik alebo zapekaciu misku vymažeme maslom, vysypeme múkou, vlejem do nej cesto a rovnomerne ho rozotrieme.
3. Predhreme si trúbu na 180°C, slivky vykôstkujeme, rozkrojíme ich na polku a šupkou dolu ich roprestrieme na cesto, aby bolo cesto celé pokryté... Ak dáte fakt 1,5kg sliviek, vytvorí to asi dve-tri vrstvy.
4. V miske špičkami prstov prepracujeme múku s cukrom, maslom a škoricou na drobenkum ktorou koláč posypeme. Úplne navrch rozhodíme mandlové lupienky.
5. Koláč pečieme pri 180°C asi 50 minút.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára