sobota 27. júna 2015

Rozlúčková torta pre dôchodcu Aleša - torta pre trempa

 


Jediný mužký článok našeho ženského kolektívu odchádza do dôchodku a treba to náležite osláviť. Oslavy som sa samozrejme nezúčastnila, keďže som bola na púti na D1 smer Bratislava... Ale tortičku som stihla. Postupne som ju robila asi 4 dni a s kolegyňou sme ju, myslím, že celkom úspešne skompletizovali. Aleš bol dojatý a ani ju na oslave nenačal, ale vzal ju ukázať do osady Údolí Návratu, kde má chatku a kopu kamarátskych osadníkov. Vnútro je Esterházyho torta. Poťah torty, aj figúrka a ostatné ozdoby sú z kupovaného fondánu s čerešňovou príchuťou. 





Najväčšia makačka bola asi stromček...a preto ostal chudák sám. Tiež som ho vyrábala počas služby a nejak som viac času nemala... Zafarbíte fondán na zeleno, vytvoríte stredový kužel. Potom tvoríte guličky vždy jednu väčšiu a dve menšie, vytvoríme z nich kvapôčky a tie na jednom konci spojíme a prilepíme jedlým lepidlom na stromček. Po obovde mi vyšlo sedem. V každej následejúcej rade sú guličky o niečo menšie. Najlepšie to vystihne video podľa Zoe, podľa ktorého som to robia.

 Hlavičku s telom má Aleš spojenú špáratkom, ostatné jedlým lepidlom. Na rozlúčke dostal krásny kožený kobúk, kvalitný zálesácky nôž a kárované filcové "dôchodky", ktoré u mňa až tak kárované neboli, ale myslím, že stačilo.
 Hotovú tortu sme pomazali krémom, ktorý zostal z medzivrstiev a potiahli zeleným fondánom. Položili sme ho na podnos, ktorý je tiež potiahnutý zeleným fondánom. Po obvode sú kopce vykrojené z hnedého fondánu a stromčeky z vianočného setu formičiek.
 Potom sme posadili Aleša so stromčekom na svoje miesto a z modrého fondánu zmiešaného s bielym sme vyrobili vodu. ďalej sú tam kamienky okolo vody a cesta vytvorená potlačou, ktorá sa dá kúpiť v cukrársky pomôckach.


 Tu už máme pridané trsy trávy, ktoré sme spravili zo zeleného fondánu pretlačeného cez lis na cesnak, ohnisko a návestidlo ukazujúce Alešovi správnu cestu do osady. Pod hnedým fondánom sa skrývajú špajdle.  Za trsom trávy vedľa aleša je kôš s flaškou whisky.

Dobrou chuť, pane doktore!








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára