pondelok 7. apríla 2014

Baumkuchen - Výzva the Daring Bakers


Prvú tohtoročnú výzvu The Daring Bakers uverejňujem trošku po funuse, ale zato som tento koláč už dva krát upiekla. Baumkuchen je koláč pochádzajúci pochádza z Nemecka a keď ho prerežetě pochopíte odkiaľ to meno...  má totiž letokruhy ako kmeň stromu. Myslím, že sa mi celkom vydaril :)






Ingrediencie na okrúhlu formu v priemre 25 cm alebo hranatú 20 x 25 cm: 
6 vajec (žĺtky a bielka oddelene!)
štipka soli
120g (1/2 šálky a 2 lyžice) cukru krupice
150g (2/3 šálky) marcipánu
200g zmäknutého masla
100g (3/4 šálky) práškového cukru  
2 lyžičky vanilkového cukru
100g (2/3 šálky) hladkej múky


Poleva
100g (1/3 šálky) marhuľového lekváru
2 lyžice pomarančového likéru (ja som dala trochu citrusového fernetu a pomarančového džúsu)
200g horkej čokolády
1 lyžica kokosového oleja (nemala som, dala som trochu orieškového oleja)

Posýpkakandizovaná grepová kôra na ozdobu, ale môžete ho ozdobiť guličkami, srdiečkami..čim chcete

Postup:
1. Rúru si nahrejeme na 230°C. Dno a boky formy vyložíme papierom na pečenie, ja si radšej klasiky vymažem maslom a vysypem múkou. 
2. V jednej miske z bielkov a soli ušľaháme tuhý sneh (keď obrátime misku, nevytečie nám), prisypeme cukor krupicu a šľaháme dotuha.
3. Do druhej misky nastrúhame marcipán, pridáme maslo, práškový a vanilkový cukor a ušľaháme do peny. Posupne zašľahávame žĺtky.  
4. Následne do zmesy vmiešame sneh a preosiatu múku. 
5. Do vysypanej formy dáme asi 3 lyžice cesta (1/12 cesta) a rovnomerne rozotrieme. Pečieme asi 4 minuty, kým povrch nezhnedne. Na upečenú prvú vrstvu dáme druhú vrstvu a znovu pečieme asi 4-5minút. Pokračujeme, kým sa nám cesto neminie a kocháme sa príjemnou vôňou. 
6. Nechajte ho trošku vychladnúť, vyberte z formy a nechajte odstáť na mriežke. Ak vám stmavli okraje, rovnomerne ich orežte osrým nožom. 
7. Lekvár zahrejeme a prepasírujeme cez sítko. Pridáme alkohol (a džús) a zmesou pomažeme celý koláč.
8. Čokoládu s kokosovým olejom (alebo trochou iného tuku) rozpustíme vo vodom kúpeli a potrieme ňou koláč. Posypeme kandizovanou kôrou a polevu necháme stuhnúť. 
9. Naporcujeme a spapáme :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára