sobota 5. apríla 2014

Buchta!

Keď bol moj dedko malý, jeho mama každú nedeľu piekla buchty so slivkovým lekvárom. Tak som mu chcela urobiť radosť a dala som si záväzok naučiť sa ich. Svoj tretí pokus som mu už doniesla a jeho očká zablikali radosťou :) Ponúkam vám recpet, ktorý mi dala moja kamarátka Regina a časom vám ponúknem aj ďalšie varianty :)

- 250ml vlažného mlieka
- 150g rozpusteného masla
- 2 žĺtky
- 50g cukru
- 1 vanilkový cukor
- štipka soli
- 2 lyžice citrónovej štavy
- kôra z 1 citónu
- 500 g hladkej múky
- 1 lyžička sušeného alebo 1/4 čerstvého droždia


Postup:
Droždie s cukrom a v troche mlieka rozmiešame a necháme asi 15-20min kvasiť. Múku preosejeme, pridáme štipku soli, kvásnice a ostatné inkrediencie a vypracujeme hladké nelepivé cesto. Poprášime múkou a necháme na teplom mieste vykysnúť. Alebo strčíme do domácej pekárne a necháme ju urobiť prácu za nás :)


Vykysnuté cesto rozdelíme na štyri diely, každý asi na desať kúskov, vyvaľkáme do kruhu a naplníme slivkovým lekvárom,  tvarohovou plnkou, alebo nutelou..Tvarohovú plnku si pripravíme z tvarohu, vajíčka, vanilkového pudingu, cukru a hrozienok. Cukor dávame do varohu až na koniec, lebo tvaroh po pridaní cukru pustí vodu.

Pečieme v predhriatej rúre na 200°C asi 25minút. Hotové prikryjeme čistou utierkou a necháme odpočinúť.







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára