pondelok 28. apríla 2014

Mazanec - Výzva the Daring Bakers


Z tejto výzvy som bola potešená, pretože aj tak som sa mazanec chystala upiecť, a to po prvý krát v živote. Keďže som mala k dispozícii asi šesť receptov, samozrejme som si nevedela vybrať a trvalo mi to dlho až som sa odhodlala. Vybrala som si recept, ktorý bol v tohtoročnom Veľkonočnom špeciále časopisu F.O.O.D.  a myslím, že som chybu neurobila. Z množstva, ktoré je tam uvedené, som spravila dva menšie mazance. Myslím, že sa celkom vydarili, akurát nabudúce sa asi budem musieť snažiť viac, aby nepopraskali :)

ingrediencie
600g polohrubej múky
- 1 lyžička soli
- 100g práškového cukru
- 1 vanilkový cukor
- 1 kocka droždia (42g)
- 4 žĺtky + 1 vajce na potrenie
- 200-250ml plnotučného mlieka
- 3 lyžice tuzemáku (aj viac)
- kôra z jedného citrónu
- 125g masla + tuzemák a maslo rozmiešané na potrenie počas pečenia
- drtený anýz a fenykel, štipka muškátového oriešku
- po hrsti hrozienok, madlí, alebo orechov

Postup
- z kvasníc, teplého mlieka a vanilkového cukru si vypracujeme kvások, primiešame ostatné suroviny (okrem hrozienok a orechov) a dôkladne prepracujte v hutné a tuhé cesto, poprášime múkou a necháme vykysnúť... alebo strčíme do robota a necháme ho prácu urobiť za nás
- prepracovanie a kysnutie dva krát zopakujte
- nakoniec zapracujeme hrozienka a orechy, vytvaruje e bochník, dáme ho na plech pokrytý papierom na pečenie a nechajte kysnúť
- vykysnutý bochník potrieme vajcom, posypeme nasekanými mandlami alebo orechami a narežeme do kríža
- pečeme v trúbe predhriatej na 130°C asi hodinu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára