nedeľa 10. augusta 2014

Černicová bábovka



Nemám ráda suché bábovky, do ktorých keď zakusnete, sa vám práši od pusy. Preto skoro každá moja bábovka je tvarohová... a táto nie je výnimkou :) A čo viac, má v sebe šťavnaté ovocíčko. Inšpirovala som sa receptom z augustového Dobrého jedla. Nechajte sa inšpirovať aj vy a skúste túto šťavnatú bábovečku.









Ingrediencie:

-      250g cukru (v recepte bol práškový, ale može byť aj kryštálový)
—  250g zmäknutého masla (ja som dala menej, niečo cez polku)
-      4 vajcia
-      250g mascarpone (ja som dala tvaroh)
-      1 balíček vanilkového cukru
-      pol balíčka kypriaceho prášku do pečiva
-      300g polohrubej múky
-      300g černíc (ja som dala 400g)
-      maslo/olej a múka na vymastenie a vysypanie formy

Postup:

1.     Cukor vyšlaháme so žĺtkami do žltej hustej peny. Postupne primiešavame zmäknuté maslo, tvaroh, vanilkový cukor a preosiatu múku zmiešanú s kypriacim práškom.
2.     Primiešame černice.
3.     Rúru vyhrejeme na 170°C.
4.     Z bielka vyšlaháme tuhý sneh, ktorý zľahka zapracujeme do cesta. Cesto rozotrieme do vymastenej a vysypanej formy.
5.     Vložíme do rúry a pečieme asi 50minút.
      6.   Necháme vychladnúť, nakrájame a zhltneme. 

2 komentáre:

  1. neviem, co skor skusit.... asi zacnem touto babčou - milujem take vlhke, ale vacsinou su praveze take prašany

    OdpovedaťOdstrániť
  2. a mas tam formu na babovku? este jeden recept mam, kam idem pol kila tvarohu, ten je tiez suptiska

    OdpovedaťOdstrániť