nedeľa 4. mája 2014

Malá dúhovka


Kolegyňa Jarka má narodeniny! Kúpila som jej velkého ružového psa a snažila sa vymyslieť, čo zábavné upečiem. Jedna z podmienok ale musela byť, že ingrediencie musím mať doma, keďže som nevdela prekonať svoju lenivosť znova ísť do obchodu. Kto našiel na youtube Majkla a má doma potravinárske farby, vyhral! Dúhová torta v jeho preevedení vyzerá úžasne. Ja som mala polovicu farebného spektra a aj tak to dopadlo super :) Je to síce torta asi skôr pre deti, ale ruku na srdce... koho by nepotešila?



Ja som použila na tortu polovičnú porciu a formu na pečenie s 18mm priemerom. Originál na 23mm formu od Majkla znie takto:

Ingrediencie na cesto: 
400g hladkej múky
3 sáčky kypriaceho prášku do pečiva
1/2 lyžičky soli
250g masla izbovej teploty
300g kryštálového cukru
4 veľké bielky
1 lyžička vanilínového extraktu, alebo 1 vanilkový cukor
250ml mlieka, izbovej teploty
červená, oranžová, žltá, zelená, modrá, fialová - potravinárske farbivo

Poleva:

500mg mascarpone
250g masla izbovej teploty
500g práškového cukru
1 lyžička vanilkového extraktu, alebo 1 sáčok vanilkového cukru

Postup:
1. Predhrejeme trúbu na 175 stupňov a vymažeme si 23mm formu maslom, vysypeme múkou. 
2. v jednej miske zmiešame múku s kypriacim práškom a soľou
3. v druhej miske vymiešame maslo, cukor a mlieko
4. z bielkov vyšlaháme sneh 
5. cesto rozdelíme na 6 porcií, do každej porcie pridávame farbivo a miešame, až dosiahneme požadovaný odtieň
6. každý korpus pečieme asi 15 minút na 175 stupňoch. 
7. medzi tým čo sa nám pečú korpusy, vymiešame si z masla, mascarpone, práškového cukru a vanilkového extraktu hladký krém
8. ak máme všetkých 6 farieb, naspodok umiestnime fialový korpus a natrieme ho krémom a postupujeme ďalej podla farieb dúhy (fialová, (indigo vynechané), modrá, zelená, žltá, oranžová, červená). Alebo ako v mojom prípade, dáme aké máme
9. ďalej namažeme tenkou vrstvou krému celý tortu a dáme do chladničky na 15 minút, aby sa nám torta zjednotila a nedrobila sa
10. potom rozotrieme zvyšný krém 
11. nazdobíme - kedže je to dúhová trota, hodila by sa dekorácia do farieb dúhy... ja som použila cukrársku hmotu, do ktorej som priiešala červené farbivo a vykrajovala som z nej formičkou kvetiny a srdiečka






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára