nedeľa 18. mája 2014

Mrkvový koláčik

Aj toto je jeden z Majklových receptov. Musím povedať, že som už od neho vyskúšala asi päť receptov a všetky boli super. Kto by si myslel, že mrkvový koláč chutí ako zelenina, mýli sa. Je nádherne vláčny, primerane sladký, chrumkajú v ňom oriešky, jeho poleva osvieži. Ako by povedala moja svokra: Nič mu nechýba :) A navyše je rýchly na prípravu, kedže v ňom len všetko zmiešate dokopy a upečiete. Vrele doporučujem!



Ingrediencie na 24cm okrúhlu formu:



180g hladkej múky
180g kryštálového cukru (ale kľudne aj menej)
180ml raslinného oleja
3 vajcia
1 sáčok kypriaceho prášku
1 sáčok vanilkového cukru alebo 1 lyžičku vanilkového extraktu
štipka soli
2 lyžičky mletej škorice
200g jemne nastrúhanej mrkvy
80g jemne nasekaných vlašských orechov
ja som eště pridala za hrsť hrozienok

Poleva:

200g práškového cukru
200g smotanového syru izbovej teploty (napr.Philadelphia)
1 lyžica citrónovej šťavy


Postup:

Nastrúhame mrkvu a dáme predhrievať trúbu na 180C. Vo väčšej mise zmiešame olej, cukor, vanilkový cukor a vajcia. V druhej mise zmiešame múku, kypriaci prášok, soľ a škoricu. Postupne primiešavame suché prísady do vlhkých. Pridáme mrkvu a nasekané orechy a znova dobre premiešame. Cesto vylejeme  do predom vymazanej okrúhlej formy a vložíme do predhriatej trúby na 40minút. Vyskúšame cesto špajdlou, či sa nelepí a upečný koláč necháme vychladnúť. Medzi tým v miske zmiešame smotanový syr s cukrom a citrónovou šťavou a dáme ho vychladiť do chladničky na 15min.  Namažeme na vychladnutý koláč a spapkáme.

Pozn. Raz som namiesto smotanového syru dala žervé... a navyše mi cesto nafúklo a spravilo čapičku skoro ako na veľkom muffine. A ja som to zrezala. Dve chyby naraz. Žervé je evidentne príliš tekuté a aj zrezaná kôrka koláča sposobili, že mi poleva vsiakla do koláču. Odvtedy polevy nefalšujem čapičky iba utlapkávam :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára