utorok 27. mája 2014

Pão de Queijo - Výzva the Daring Bakers'


Výzvu na máj pripravila Renata z blogu Testado, Provado & Aprovado! Jej výzvou bolo upiecť tradičné brazílske slané pečivo Pão de Queijo, teda syrový chlieb, ktorý je tam údajne veľmi obľúbený.  Až tak som sa na výzvu netešila, lebo je to celkom jednoduché a bála som, že budú guličky nevýrazné. Troška asi aj boli, dá sa to asi trochu priprovnať k naším slaným oblátkam, akurát stred guličky má takú ťahavú konzistenciu. Hlavnou ingedienciou týchto guličiek je tapiokový škrob (z koreňa Kasavy) a syr. Tapiokový škrob sa dá ľahko objednať cez internet. Ja som si omylom objendala tri polkilové sakle, takže tieto guličky určite ešte pripravím :) Dám tam nabudúce ale výraznejši syr a nalejem pohár dobrého vína (čo som vlasnte teraz urobila tiež :)

 na 40-80 guličiek, podľa veľkosti


Ingrediencie:

500 g tapioka škrobu 
250 ml plnotučného mlieka
40g masla
1 lyžička soli ( alebo podľa chuti a podľa slanosti vašeho syra )
250g Monterey Jack syra (ten som u nás ani nehľadala, použila som Goudu), nahrubo nastrúhaného
1 až 3 veľké vajcia

40-80 guličiek, podľa veľkosti

Postup:

Ohrejte mlieko, maslo a sol k varu a odstavte. Preosejte tapiokový škrob do veľkej misy a prelejte ho mliekom. Miešajte vidličkou, zmes bude mať hrudky,, ktoré rozbíjajte. Zmes bude vyzerať ako tvaroh.


Predhrejte rúru 200 ° C. na Keď zmes trošku vychladne, pridajte nastrúhaný syr a pomocou rúk dobre premiešajte. Pridajte jedno vajce po druhom a vypracujte mäkké,  poddajné cesto.


Formujete malé guličky, podľa toho, aké chcete, od jednohubiek po ping-pogové loptičky.  Položte ich na vymazaný plech. Guličky sa trochu nafúknu, dajte ich dalej od seba, aby sa nezlepili. 


Podľa receptu by sa mali piecť asi 25 minút, alebo kým sa na spodku nezačnú farbiť do hneda (ja som ich piekla 20min na stačilo by aj o 2-3min menej.

Podávajte horúce alebo teplé.  K vínu, alebo pivu!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára