piatok 15. augusta 2014

Dvojitý čoko cheesecake s čučkami



V lete mám rada lahšie, ovocné koláče, čokoládové si nechávam na sychravé počasie. Sa mi to tak ku sebe hodí. Ale neustálym dobiedzaním mojho od čokolády závislého manžela vznikol uprostred horúceho augustového dňa tento cheescake. Spúšťadlom bola informácia, že napriek tomu, že upečiem dáky koláč aspoň dva krát do týždňa, môj muž si ide počas obedovej pauzy kúpiť čokoládovú tortičku do vyhlásenej pražskej cukrárne. Koho by to nedožralo? Nakoniec veľmi cheesecake ospevoval, aký je vynikajúci a zostal v mojom repertoári. 




okrúhla 22-24cm forma

Ingredience:
korpus: 
- 220g maslových sušienok
- 50g zmäknutého masla

náplň:
- 500g syra (philadelphia, buko, lučina, ja som tentokrát dala z lidlu ten s 5 % tuku - a bolo to v pohode a cítíla som sa hneď štíhlejšie)
- 350g kysnutej smotany
- 3 veľké vajcia
- 100g kryštáľového cukru 
- 200g horkej čokolády
- 200g bielej čokolády
- čučoriedky

postup:
1. Zapneme trúbu na 180°C na horný a dolný ohrev. Dno a okraje formy vymažeme maslom a vyložíme pečiacim papierom, ktorý znovu potrieme maslom  (aby sa nám korpus neprilepil k papieru). Sušienky rozmixujeme a uhnetieme so zmäknutým maslom (ak nemáte mixér, dajte sušienky do sačku a rozltačte ich valčekom na cesto) a rovnomerne zmes nalačíme do formy tak, aby sme pokryli dno aj okraje. V predhriatej trúbe pečieme asi 15min. 
2. Rozmiešame syr a cukor so smotanou a vajciami do hladkej hmoty,  nešlaháme dlho, aby nám cheesecake nepopraskal.
3. Vo vodnom kúpeli rozpustíme horkú čokoládu a primiešame ju k polke zmesi, v druhom kastrólku bielu čokoládu a primiešame k druhej polke zmesi. 
4. Na vychladnutý korpus nalejeme najprv čokoládovú zmes, túto rovnomerne posypeme čučoriedkami (alebo iným ovocíčkom, ale nie vlhkým) a navrch nalejeme opatrne zmes s bielou čokoládou. 
5. Pečieme 30 minút. Trúbu neotvárajte! Po pol hodine trúbu vypnite a cheesecake v nej nechajte úplne vychladnúť – a nepopraská vám. Po obvode obkrúžte nožom, aby sa vám pekne oddelil. 
6. Dobrú chuť!






2 komentáre:

  1. oooch skoda ze v portugalskovi nie su cucoriedy :(
    ale vypeciem s nimi a najdem daku nahradu

    OdpovedaťOdstrániť
  2. sak tam daj mango, to by asi slo...ale nic co je moc vlhke...akoze nie cernince

    OdpovedaťOdstrániť