štvrtok 18. septembra 2014

Obrátený slivkový koláč

Poznáte to, v Lidlu švestičky za 12 Kč kilo... no nekúp to. Kým som sa k ich spracovaniu dostala, potichu si splesniveli v chladničke :/. Trošku sa mi vydýchlo, že sa s nimi nemusím džubkať.  A v tom som dostala bedničku zeleniny, kde nám milá teta prihadzuje vždy aj dáke ovocie... a hádajte čo tam bolo? Slivôčky. A navyše nám vypli plyn na 3 dni... A tak som naškrabala dáke sily, pozrela na internete že zdravý recept a vzniklo toto. Musím povedať, že som bola príjemne prekvapená a koláč padol za obeť veľmi rýchlo.  

kruhová forma 24-26cm, na šálky a lyžičky som používala tie americké štandardizované odmerky

Ingediencie:

- slivky - kolko máte, ja som dala asi 1kg
- 160g zmäknutého masla
- 1/2 šálka trstinového cukru (ja som dala asi 1/4 šálky medu)
- 2 lyžice pomarančového likéru (ja som dala šťavu z pol pomaranča a trochu rumu)
- 1 šálka hladkej múky
- 1/2 šálky ovcených vločiek, jemne mletých
- 2 lyžičky prášku do pečiva
- 1/2 lyžičky morskej soli
- 1 šálka trstinového cukru
- 2 vajcia izbovej teploty
- 1 lyžica vanilkového extraktu
- 1/2 šálky mlieka

Postup:
1.Trúbu predhrejeme na 180°C. V panvici rozpustíme asi 50g masla, pridáme cukor a slivky a za stáleho miešania varíme asi 5 minút. Pridáme pomarančový likér a varíme ďalšie 2 minúty. Kedže my sme mali ten vypnutý plyn, tak som všetky tieto ingrediencie hodila na vymastenú a papierom na pečenie vyloženú formu a kým som zarábala cesto, piekla som slivkovú zmes pri 200°C.
2. V jednej miske zmiešame múku, ovsené vločky, prášok do pečiva, soľ a cukor.
3. V druhej miske elektrickým šlahačom vymiešame vajcia, vanilkový extrakt, zvyšok masla a mlieka. 4. Potom prisypeme suchú zmes do mokrej, dobre premiešame a nalejeme cesto na slivky, ktoré sú rovnomerne rozvrstvené na plechu.
5. Pečieme do zlatista asi 30 minút. Počkáme kým koláč vychladne, až potom ho obrátime. Inak by sa nám slivôčky so šťavou pošmýkali dolu.
6. Nakrájame a naservírujeme hladošom. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára