sobota 6. septembra 2014

Opitý Izidor

Opitého Izidora robievala moja oma, veľmi sa ním pýšila a môj dedko ho doteraz spomína ako najlepší zákusok. Na internete receptov na Izidora najdete samozrejme kopu, niektoré s orechovým cestom, niektoré s piškótou, aj krémy sa líšia, pudingové, s kakom, alebo čokoládou. Ja vám ponúkam recept mojej omamy, sama som ho skúšala teraz po prvý krát.  Mylím, že sa mi podaril, ale tie jej samozrejme  nikto nikdy neprekoná. Ak sa vám nelení nalúskať hordu orechov, hor sa do toho a budete sa zalizovať. 

na menší plech

Ingrediencie:
cesto:
- 150g zmäknutého masla
- 150g práškového cukru
- 4 vajíčka izbovej teploty
- 1 polievková lyžica kakaa
- 1/2 balíčka prášku do pečiva
- 120g vlašských orechov
- 70g hrubej múky

- ríbezľový lekvár

plnka I:
- 200g vlašských orechov - pomletých
- 100g práškového cukru
- 1 vanilkový cukor
- 2dcl rumu

plnka II:
- 4-6 vajec (dala som 5) izbovej teploty
- 3 polievkové lyžice kakaa
- 250 kryštáľového cukru
- 250g zmäknutého masla

čokoládová poleva:
- 150g horkej čokolády
- trocha masla (ja som dala olej z vlašských orechov)

Postup:
1. Trúbu vyhrejeme na 160⁰C.
2. Vymiešame maslo s cukrom a žĺtkami.
3. Pridáme kakao, preosiatu múku s prášokom do pečiva a orechy.
4. Z bielkov vyšlaháme tuhý sneh, ktorý opatrne primiešame do zmesy.
5. Cesto vylejeme vymazaný plech, vyložený pečiacim papierom, ktorý tiež vymažeme a pečieme vo vyhriatej rúre asi 20-25min. Cesto necháme vychladnúť.
6. Kým sa nám pečie cesto pripravíme si plnky. Zmiešame pomleté orechy s cukrami a rumom a necháme odstáť.
7. V mise na pare vymiešame do tuha vajcia, cukor a kakao. Necháme vychladnúť a potom do krému zapracujeme maslo.
8. Vychladnutý korpus potrieme tenkou vrstvou džemu. ďalej navrstvíme orechovú hmotu a na vrch natrieme kakaový krém.
9. Koláč necháme vychladnúť v chladničke a keď nám stuhne krém, potrieme ho čokoládou, ktorú sme si rozpustili nad parou a znovu necháme vychladiť.
10. Nakrájame a pochutnáme si.


2 komentáre:

  1. Vyborny recept . pridavam aj dost rumu, do obidvoch plniek - je to fajnove skuste :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vyborny recept . pridavam aj dost rumu, do obidvoch plniek - je to fajnove skuste :)

    OdpovedaťOdstrániť