štvrtok 20. novembra 2014

Jednoduchý jablkový koláč


Tento koláčik nám priniesla medička ako vďaku za stáž. Keby som vedela, aký je výborný, možno by som sa jej venovala... A ešte nám aj recept priniesla. Je ale lepšie použiť kyslejšie jablká, inak bude koláč mdlý. Vyskúšajte!






ja som použila 24cm okrúhlu formu  - na polovičnú porciu z uvedených ingrediencií

cesto: 

- 400g hladkej múky
- 250g masla, zmäknutého
- 7-8 lyžíc mlieka
- 1 lyžica ovocnej šťavy (dala som citrónovú)
- 1 sáčok kypriaceho prášku do pečiva
- 1 vajce

náplň: 

- 1250g jabĺk, šťavnatý a kyslejší typ
- 1 a 1/2 vanilkového pudingu + 7-8 lyžíc cukru

- 1 vajíčko
- kryštáľový cukor

postup: 

1. Trúbu dáme vyhriať na 175C.
2. Z múky s kypriacim práškom, masla, mlieka, šťavy a vajca vymiešame pružné cesto a rozdelíme ho na polovicu. 


3. Jablká ošúpeme, nakrájame na štvrťky a odstránime jadrovníky.
4. Z cesta vyvaľkáme 2 placky, jednu položíme na vymazaný plech. Na ňu poukladáme jablká a posypeme ich zmesou prášku vanilkového pudingu a cukru. Na jablká položíme druhú vyvaľaknú časť cesta. 

5. Povrch potrieme rozmiešaným vajíčkom a posypeme kryštálovým cukrom.


6. Vložíme do vyhriatej trúby a pečieme do asi 20 minút. 


7. Nech sa páči. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára