pondelok 27. apríla 2015

Chutná kiwi žaburinka



Táto dortička ma veľmi milo prekvapila. Dala som si ako osobnú výzvu urobiť niečo z kiwi. Je to ovocie, ktoré sa mi VŽDY pokazí, kým sa ho odhodlám zjesť. Tak som to riskla a pripravila ho k návšteve kamarátov, ktorí neobľubujú čokoládové koláče. A vyhrala som! Určite ho vyskúšajte a zožnete chválu :D






okrúhla forma s priemerom 24cm:

korpus:
- 200g svetlých maslových sušienok
- 100g masla

smotanová krém:
- 400g mäkkého tvarohu (alebo 250g mascarpone a zvyšok tvaroh)
- 70g práškového cukru
- 2 sáčky vanilkového cukru
- 2 lyžice citrónovej šťavy
- 350ml smotany na šlahanie
- 6 plátkov žlatiny alebo sáčok želatínového stužovača za studena (ktorý ja mam radšej)
- 100ml vody

kiwi želé:
- 1kg kiwi
- 100g práškového cukru
- 6 plátkov žlatiny alebo sáčok želatínového stužovača za studena
- 100ml vody

Postup:
1. Sušienky rozdrtíme v robote, alebo vložíme do sáčku a valčekom podrtíme. Jemnú sypkú zmes prepracujeme s roztopeným maslom. Drobenku rozložíme na dno formy vystlanej papierom na pečenie namazaným maslom a upechujeme ju lyžicou. A uložíme do chladu.
2. Tvaroh a mascarpone vymiešame s práškovým a vanilkovým cukrom a citrónovou šťavou. Zvalášť vymiešame šlahačku zo smotany. Potom si zarobíme želatínový stužovač - rozmiešame ho v 100ml vody a primiešame 2 lyžice šlahačky a potom dokopy stužovač, šlahačku a tvarohovú zmes premiešame. Hladký vymiešaný krém nalejeme na sušienkový korpus a uhladíme. Potom do krému vtlačíme menšiu misku s priemerom asi 18cm obalenou potravinárskou fóliou. Krém takto vytlačíme, ale snažíme sa, aby sme sa miskou nedotkli korpusu. Všetko potom necháme v chlade stuhnúť. Aspoň 2 hodiny.



(v strede je prehĺbenina, ktorú moc nevidiet.. :/)

3. Pripravíme si kiwi želé.  Ošúpeme si kiwi a rozmixujeme ho a pyré krátko s cukrom povaríme a necháme vychladnúť. Ak chceme, dofarbíme si pyré potravinárskou zelenou farbou, ja som nedofarbovala.  Znovu si pripravíme želatínový stužovač rozmiešaním v 100ml vody, primiešame 2-3 lyžice pyré a potom celé spolu do hladky vymiešame. Zmes nalejeme na smotanový krém s miskovitou prehĺbeninou v strede, povrch uhladíme a vložíme do chladničky, najlepšie do druhého dňa. Ja som čas nemala, preto som ho ichla do mrazničky, kde spočíval na nejakom mrazenom hrášku, a preto ako vidíte, má povrch naklonený :)


4. Stuhnutý korpus obkrúžime príborovým nožíkom, aby sme ho uvoľnili a povrch tortičky podľa vkusu a času doszdobíme.






1 komentár: