streda 1. októbra 2014

Nepečený kávový cheesacake

Nevedela som sa rozhodnúť, ktorý koláč urobiť kolegyni k narodeninám, a tak som urobila oba. Veľmi som chcela vyskúšať kávový cheesecake, či bude vôbec dobrý, či tá chuť kávy ho neurobí ťažkým, ale vôbec nie, práveže bol veľmi dobrý. Nedá ani moc práce a dokonca nepotrebujete formu, ale lepšie je ho dávať rovno do pohárikov, pretože nedrží tvar.  Recept je z nova z knižky Cheesecake od Hannah Miles, píšem recept pôvodný, ja som si trochu gramáže prispôsobila. (Tým druhým bol citrónový koláč so snehom, na ktorý tu tiež nájdete recept). Ochutnajte!


na 6 pohárov alebo 12 šálok na espreso

Ingrediencie:

základ:
- 80g sušienok amaretti (ja som dala Koka od Opavie)
- 80 ml vychladeného espresa
- kávový likér (napr.Tia Maria, alebo Kahlua) - keďže pražské sídlisko takéto možnosti neponúka, 
  muela som sa uspkojiť s Amarettom)

plnka:
- sáčok želatíny (4-6 plátkov), ja dávam želatínový stužovač za studena
- 200g smotanového syra (Buko, Lučina, Philladelphia, alebo moja obľúbená Lidlová linessa)
- 200g mascarpone
- 100g kryštálového cukru
- 160ml smotany na šlahanie
- 80ml vychladeného espresa
- 1 lyžica kávového likéru

a na vrch:
- 160ml smotany na šlahanie
- smetafix
- 1 lyžica kávového likéru
- kakao na posypanie
- kávové zrná v čokoláde

Postup:
1. Nalámeme sušienky na malé kúsky, alebo použijeme na ne valček, rozdelíme ich do pohárov a pokvapkáme trochou espresa a likéru.
2. Vo veľkej mise vymiešame smotanový syr, mascarpone a cukor dokrémova a primiešame želatínu podľa podtupu na sáčku.
3. Buď namočíme želatínu do vody, aby zmäkla. Zohrievame v ohňovzdornej miske nad parou smotanu s espresom, a pridáme "vyžmýkanú" želatínu. Alebo prisypeme želatínový stužovač. a rozmiešame. Zmes spolu s kávovým likérom vmiešame do plnky.
4. Naložíme do pohárov a necháme v chladničke aspoň 3 hodiny, najlepšie cez noc.
5. Pred podávaním vyšlaháme šlahačku s kávovým likérom dotuha, ja pridávam aj smetafix, aby to držalo :)
6. Naložíme rovnomerne do pohárikov, poprášime cez sitko s kakaom a dozdobíme kávovými zrnkami.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára