streda 10. decembra 2014

Marhuľovo-orechové darčeky

Tento rok ich skúšam po prvý krát - a sú výborné! Recept som našla v českom časopise, u nás som o nich ešte nepočula. Orechové cesto sa krásne navlhčí marhuľkovou plnkou a sú tiež krásne na pohľad. Určite ich zaradím do mojej každoročnej vianočnej výzbroje!



asi 30 kúskov



Ingrediencie:
cesto:

- 150g hladkej múky
- 70g práškového cukru
- 70g mletých vlašských orechov
- 1/4 lyžičke mletej škorice
- 100g zmäknutého masla
- 1 žĺtok

krém:
- 200g marhuľového džemu
- 4 lyžice práškového cukru
- 3 lyžice mletých vlašských orechov
- 2 lyžice rumu

poleva:
- 100g čokolády na varenie, stačí asi aj menej - asi 70-80g
- 1 lyžica oleja, ja som dala olej z vlašských orechov
- biela čokoláda a perličky na ozdobenie

Postup: 
1. Suroviny na cesto zmiešame a vypracujeme pružné cesto. Zabalíme ho do fólie a dáme na noc odležať do chladničky.
2. Rozválame cesto na tenký plát - asi na 2-3mm a vykrajujeme štvorčeky. Buď formičkou, aby boli pekné, rovnaké, keď takú nemáte - ako ja, tak nožom cesto nakrájame na štvorčejy najrovnakejšie, aké nám ide. 
3. Trúbu vyhrejeme na 180C.
4. Štvorčeky položíme na plech vystalný papierom na pečenie a pečieme ich vo vyhriatej rúre asi 8 minút. Strážime pozorne, aby sa nepripálili!


5. Džem zmiešame s rumom, cukrom a pomletými orechami. Na polovicu štvorčekov nanesieme marhuľovú zmes a priklopíme druhým štvorčekom. Necháme chvíľu ztuhnúť.
6. Čokoládu roztopíme vo vodnom kúpeli, zmiešame ju s lyžicou leja a zlepené štvorčeky v nej máčame - vrchnú plochu. Necháme ztuhnúť.
7. Roztopíme bielu čokoládu, alebo ak chcete hotovú polevu z bielej čokolády a cez tenkú špičku urobíme špagátik s mašličkou, dozdobíme perličkami.


8. Uchránime pred rodinou, aby dačo ostalo na vianoce. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára