streda 3. decembra 2014

Melomakarona

 Moja milá kolegyňa z Cypru Vikinka má obľúbený vianočný recept a tým je melomakarona. Tak som sa do doho pustila, chcela som ju potešiť a tiež vyskúšať voľačo nové. S výsledkom bola spokojná, je to približne tá chuť, čo si pamätá z Cypru, ale tvar som trošku neodhadla a mali by byť asi o trošku hnedšie.  Chuť je úžasná, sú vláčne, samotné nie sú moc sladké, ale s tým medom a orieškami... super! Recept je od Nigelly, ale pridala som tam o jednu šálku múky naviac.  Ak chcete nejaké oživenie na vianoce, vyskúšajte. U nás asi do vianoc nevydržia :)

recept je uvedený v hrnčekoch - amerických štandardizovaných jednotkách

Ingrediencie:

cesto:
- 4 hrnčeky hladkej múky
- 1 lyžička prášku na pečenie
- 1 lyžička sódy bikarbóny
- 1 šálka olivového oleja
- 1/4 hrnčeka kryštálového cukru
- 1/2 hrnčeka brandy
- 1/4 hrnčeka pomarančového džúsu
- 1 lyžica pomarančovej kôry

syrup: (myslím, že stačí znížiť dávku na polovicu, max 3/4)
- 1 hrnček medu
- 1/2 hrnčeka  kryštálového cukru
- 1 hrnček vody

Postup:
1. Najprv si uvaríme sirup. Zmiešame cukor, vodu a med a povaríme asi 5 minút. Necháme trochu vychladnúť.

2. Predhrejeme rúru na 180 ° C.
3. Do jednej misky preosejeme múku.
4. V druhej miske zmiešame olej, cukor, brandy a pomarančovú kôru. Prilejeme zmes do múky. Prášok do pečiva a sódu bikarbónu nalejeme do džúsu, miešame, začne peniť a vlievame ho do zmesy. Uhnietime vláčne cesto.
4. Z cesta oddeľujeme cesto veľkou lyžicou a vytvarujeme dlaňou štíhlejšie asi 6cm oválky, ktoré ukladáme na plech vyložený papierom na pečenie. Povrch zatlačíme vidličkou, tým ich trošku sploštíme a vytvoríme vzorku navrchu (čo sm ja zabudla)


5. Pečieme ho ich asi 20 minút, kým budú svetlo hnedé.


6. Ešte horúce ponoríme do sirupu, poriadne ich poobraciame.


7. Položíme och na plytký tanier a zalejeme zostávajúcim syrupom. Ozdobíme posekanými orechami a škoricou.
8. Ochutnáme, čo sa nám podarilo.









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára