utorok 2. decembra 2014

Medvedie labky

Medvedie labky, po česky pracny, v našej rodine dlabky. Patria k našej každoročnej vianočnej výbave, aspoň teda patrili, kým žila moja oma. Nikto okrem mňa ich síce nejedával, lebo robievala ešte asi 15 iných druhov, poväčšine krémových a vlhkých a tie vždy idú na dračku. A ja som sa tešila, že ostane viac pre mňa (lebo radosť v krémových bombách som našla až po 25 roku života, a tak to aj vyzerá). Tak ponúkam vám recept mojej omamy. Už je najvyšší čas ich porobiť!


asi 45-50 labiek

Ingrediencie: 
- 350g polohrubej múky
- 250g masla, izbovej teploty
- 250g práškového cukru
- 120g vlašských orechov, pomleté
- 50g kakaa
- na hrot noža škorice (ja som dala asi lyžičku) a podrvené klinčeky

na obalenie:
- asi 150g práškového cukru
- sáčok vanilkového cukru

Postup:
1. Na doske (ja v mise) dobre premiešame preosiatu múku, cukor, korenie, kakao a pomleté orechy.


2. Do zmesy rozdrobíme maslo a spracujeme cesto, z ktorého urobíme valček, ktorý necháme pol hodinu odstáť v chlade.


3. Nakrájame z neho rovnako veľké kúsky, ktoré obalíme v múke (aby sme nemuseli vysypávať formičky, ako som to robila ja) a vtláčame ich do olejom vymazaných formičiek.


4. Pečieme pri 180C 15 minút, ešte horúce vyklepávame z formičiek a obalujeme v zmesy cukrov. 

5. Nasledujúci deň už budú tvrdé. Necháme odležať do vianoc, dovtedy zmäknú :)



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára