štvrtok 25. decembra 2014

Prešporské wärmlich



Wärmlich bol tradičným nápojom bratislavských zimných večerov, ktorým sa starí bratislavčania radi zahrievali. Je niečím medzi stredoslovesnkým hriatym a punčom.  Našla som dva recepty, v jednom je jeden diel červeného vína a jeden diel vínovice. V druhom tri diely bieleho vína, dva diely červeného vína, jeden diel vínovice, poprípade rumu. Ja som wärmlich zatial nevidela na žiadnom vianočnom trhu, aj keď ho asi v nejakom stánku schoválvali, ani nepila v žiadnej domácnosti. Tak si ho vyskúšajme. Ale pozor, nie je pre slabé povahy!









Ingrediencie:
- 4 lyžice cukru
- 4 lyžice masla
- 500ml červeného vína
- 5 klinčekov (ja som dala aj 10)
- 1-2 badyány
- kúsok škorice
- 5 lupienkov muškátového kvetu
- 500ml vínovice (brandy, koňak)
- kvapka smotany

Postup:
1. Skaramelizujeme cukor - rovnomerne pokryjeme cukrom dno hlbokej panvice. Cukor nemiešame, ale počkáme, kým sa námsám rozpustí a začne hnednúť. Vtedy do neho pridáme po jednom kúsky masla, ktoré sa hneď rozpustia. 
2. Prilejeme do panvice červené víno s korením a privedieme tesne k bodu varu, ale nevaríme.
3. Doplníme vínovicou, znovu zahrejeme a plníme kalíšteky, wärmlich sa pije horúci! 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára