streda 31. decembra 2014

Peperkoek - Výzva the Daring Bakers'

 Výzva na mesiac december bol obľúbený holandský rýchly chlieb s názvom ontbijtkoek (doslovne raňajkový koláč), alebo peperkoek (perníkový koláč), ktorý je neoddeliteľnou súčasťou holandského stolu. Obvykle jeho najdôležitejšou zložkou je ražná múka, ktorá ho zafarbí ľahko do hneda. Do cesta sa pridávajú často klinčeky, škorica, zázvor, kandizované ovocie a muškátový oriešok.  Ontbijtkoek sa tradične podáva raňajky s hrubou vrstvou masla na povrchu, ako náhrada za chleba. Mne chlebík chutil :) Škoda, že manžel má rád šunčičku a papričku... 

recept na Peperkoek  

plech 30cm x 12cm 

Ingrediencie:
- 1 veľké vajce, izbovej teploty
- 1 lyžica sirupu z cukrovej trstiny (ja som nemala, dala som datlový sirup)
- 220 ml vlažnej vody
- 1 polievková lyžica perníkového korenia
- 250g hnedého cukru
- 250g celozrnnej ražnej múky (ja som dala pšeničnú :/
- 1¾ lyžičky prášku do pečiva

Postup:
1. Predhrejeme rúru na 350 °C  a vyložíme plech papierom na pečenie.

2. V miske miešame vajce, sirup, vodu, koreniny a hnedý cukor, kým sa suroviny nespoja.


3. Pridáme celozrnnú múku s práškom do pečiva a zmiešame všetky ingrediencie


4. Nalejeme do plechu a pečieme asi 65 minút.


5. Ak chceme zistiť, či je chlebík upečený, skúsime cesto špajdou alebo špáradlom. Ak výjde čisté, cesto je upečené.
6. Pred podávaním necháme trošku vychladnúť a servírujeme najlepšie s masielkom k raňajkám.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára